לדילוג לתוכן המרכזי

חשוב לדעת

train to the right train to the right

הודעות חשובות

מציירי-ם תודה! - ילדי ירושלים מודים לצוותים הרפואיים

סיטיפס הרכבת הקלה בירושלים קוראת לילדי העיר שנדרשים להישאר בימים אלו בבתיהם לצייר ציורי תודה שיתלו בתחנות הרכבת הקלה ברחבי העיר.

גם בימי משבר הקורונה הרכבת הקלה ממשיכה לפעול ולשמש כעורק המרכזי בירושלים, ולאפשר לאלו שחייבים לצאת למקומות העבודה והמקומות החיוניים, ביניהם הצוותים הרפואיים, להגיע ליעדם. בכדי לעלות את מורל הצוותים הרפואיים ולתמוך בילדי העיר שזקוקים לפעילויות בזמן שהם מחויבים להישאר בבתיהם לאורך שעות היום, סיטיפס מזמינה את הילדים להביע תודה באמצעות ציורים לצוותים הרפואיים. הציורים השונים שישלחו יתלו ב- 23 תחנות הרכבת הקלה הפזורות ברחבי העיר כך שבכל רחבי ירושלים יופצו ציורי התודה הצבעוניים לצוותים. בנוסף ציורים נוספים יודפסו לחוברות הוקרה שיחולקו לצוותים בבתי החולים השונים בעיר אשר אמונים על בריאות התושבים בפעילות רצופה לאורך שעות היממה. כדי להשתתף בפעילות הורי הילדים יצלמו את הציורים וישלחו אותם בהודעה פרטית בעמוד הפייסבוק או דרך הכתובת המייל הבאה citypass2020@gmail.com

 

ירון רביד, מנכ"ל סיטיפס הרכבת הקלה בירושלים: "בימים אלו בהם צוותי הרפואה עושים לילות כימים למען בריאותינו ובמקביל כל ילדי העיר נאלצים להשאר בבתיהם, החלטנו על יוזמה מיוחדת שתספק לילדים פעילות חווייתית שתעודד את רוחם ותעלה את המורל. אנחנו מאמינים כי בתקופה זו חשוב לומר תודה למי שאמונים על בריאותנו ומשקיעים בכך מאמצים רבים. זוהי עוד דרך חשובה עבורינו לשמור קשר עם הקהילה המדהימה שלנו בעיר והתושבים שבימים רגילים רואה ברכבת הקלה כפתרון התחבורתי הנוח בעיר."

 

הודעה על סגירת מרכז השירות של סיטיפס 24.3.20

החל מהיום 24/3 ועד להודעה חדשה מרכז השירות של סיטיפס - הרכבת הקלה בירושלים, יהיה סגור לקבלת קהל.
מרכז השירות ימשיך לתת מענה באמצעות הטלפון בכוכבית 3686, בדף הפייסבוק של סיטיפס ובאתר האינטרנט. קבלת קהל ממשיכה להתקיים בתחנת השירות של "על הקו" בתחנה המרכזית.

 

עדכון זמני הפעלת הרכבת הקלה 18.3.20

 

בהתאם להנחיות משרד התחבורה, החל מהיום, 18/3 ועד להודעה חדשה, הרכבת תפעל עד השעה 20:00 בערב בלבד.

בסופי השבוע הרכבת הקלה לא תפעל. פעילותה תיפסק ביום חמישי בשעה 20:00 ותתחדש ביום ראשון בבוקר על פי לוחות הזמנים.

ציבור הנוסעים מתבקש להישמע להנחיות, לא להתקרב אל תא הנהג ולשמור על מרווח של 2 מטר בין נוסע לנוסע.

 

 

עדכון בנושא וירוס הקורונה

אל ציבור הנוסעים,

חברת סיטיפס מתעדכנת באופן שוטף מנציגי משרד הבריאות על ההנחיות העדכניות בדבר פעילות התחבורה הציבורית. להלן השינויים האחרונים שבוצעו בהתאם להנחיות העדכניות:

א. מרכז השירות של סיטיפס בבניין כלל פועל במתכונת מצומצמת. יינתן שירות לפי ההנחיות כאשר בשטח המרכז ישהו לכל היותר 10 בני אדם כולל אנשי הצוות. מבקשי שירות מתבקשים להמתין מחוץ למרכז השירות. בכניסה למרכז עומדת לרשותכם עמדת חיטוי ידיים, אנא השתמשו בה טרם קבלת שירות.

ב. המוקד הטלפוני של סיטיפס פועל באופן מתוגבר. ניתן להתקשר לכוכבית 3686 לכל שאלה.

ג. הגשת השגה על חיוב מוגדל אפשרית נכון לעכשיו אך ורק באמצעות אתר האינטרנט של סיטיפס, עד לתאריך 1.6.2020. לא ניתן להגיש השגות באופן ידני במרכז השירות עד לתאריך זה.

ד. רב קו ניתן לחדש באתר האינטרנט של רב קו אונליין, ובמרכזי שירות של "על הקו".

ה. בעת שהותכם בתחנות הרכבת הקלה ובתוך הרכבת, אנא הקפידו לשמור על מרחק של 2 מטר זה מזה, ולא להתקרב לתא הנהג.

ו. אם עליכם להישאר בבידוד, אנא הימנעו לחלוטין מהגעה למרכז השירות, לתחנות הרכבת הקלה או לרכבת עצמה. שמרו על חייכם ועל חיי הסובבים אתכם.

 

רק בריאות!

 

שינוי בלוח הזמנים של הרכבת הקלה בימי שישי בבוקר

החל מתאריך ה 14-2-2020 ועד ה 20-3-2020 (בשלב זה) תעמוד תדירות הרכבת הקלה בימי שישי בין השעות 05:30 ל-07:00 על 14 דקות.

 

הארכת תוקף ההנחות למקבלי הבטחת הכנסה, קצבאות שאירים והשלמת הכנסה על פי חוק הביטוח הלאומי, הקיימים כיום, עד לתום שנת 2020.

זכאים המקבלים הבטחת הכנסה, קצבאות שאירים והשלמת הכנסה על פי חוק הביטוח הלאומי מתבקשים לגשת לעמדות השירות "על הקו" הממוקמות ברחבי ירושלים עם התעודה הקיימת, ואילו זכאים חדשים יגיעו עם אישור קבלת הקצבה מהביטוח הלאומי (ללא תעודה של משרד התחבורה) ויוארך עבורם הפרופיל הרלוונטי על גבי הרב קו בשנה נוספת עד תום 2020.

לנוחיותכם, רשימת האזורים בהם ניתן לקבל את השירות

 

מצלמות מעקב לצרכי ביטחון ובטיחות

 

לידיעתכם, לאורך תוואי הרכבת מותקנות מצלמות מעקב לצרכי ביטחון ובטיחות לרבות שילוט ליידוע הציבור, בהתאם להנחיות הרשות להגנת הפרטיות

 

 

חדש! טעינת חוזה ערך צבור במכונות הכרטוס

הדרך הקלה לנסיעה.

מהיום, מערכת רכישת הכרטיסים קלה, פשוטה ונוחה מתמיד!

סיטיפס ומשרד התחבורה שדרגו את המכונות האוטומטיות לרכישת וטעינת כרטיסי נסיעה והחל מה-16/7/2019 ניתן לרכוש את הסדר הנסיעות הארצי "ערך צבור" גם בעמדות הרכבת הקלה ובמרכז שירות הלקוחות של סיטיפס.

בנוסף, בעקבות השדרוג ושיפור ממשק המשתמש, נוסעים אשר ירכשו כרטיסי נסיעה יוכלו לבצע זאת ע"י לחיצה אחת בלבד במכונות הכרטיסים, דבר אשר יקצר משמעותית את תהליך הרכישה.

על פי החלטת משרד התחבורה ובמקביל לשדרוג הממשקים, מעתה לא ימכרו יותר כרטיסיות נסיעה גם בעמדות הרכבת הקלה והטענת כרטיסי הרב קו תבוצע באמצעות חוזי הערך הצבור.

בנוסף, שיפרנו את ממשק המשתמש במכונות וכעת ניתן יהיה לרכוש כרטיס נסיעה חד פעמי מנייר בלחיצה אחת. שימו לב! השימוש בכרטיס נסיעה חד פעמי מנייר, המאפשר נסיעה בודדת ללא אפשרות למעבר בין קרונות, רכבות ואוטובוסים, תקף מעתה ליום הרכישה בלבד.

כרטיסיות וכרטיסי נייר שנרכשו בעבר טרם שינוי הממשקים יכובדו במלואם ברכבת הקלה.

 
 
השתדרגנו למענכם!  
 
אנו שמחים לעדכן כי הסתיימו העבודות לשיפוץ ושדרוג מרכז שירות הלקוחות לטובת ציבור הנוסעים.

בנוסף, בין השירותים שניתן יהיה לבצע בעמדות מרכז השירות: סיוע בהטענת חוזים לנסיעה ברכבת, בירור לגבי לוחות הזמנים, תשלום של חיוב מוגדל באשראי, בירור על אבדות ומציאות, הגשת השגות ועוד.

נוסעים אשר ירצו להנפיק, לשחזר ו/או לטעון נסיעות ברב קו, יוכלו לעשות זו בכל מרכזי "על הקו" הקרובים למרכז השירות בבניין הפעמון ובתחנה המרכזית, ובכל אלו הפזורים ברחבי ירושלים.

 

 

סיטיפס הרכבת הקלה בפיילוט מיוחד עבור הנוסעים: תפעיל 5 רכבות נוספות כל יום בשעות הערב

סיטיפס הרכבת הקלה בירושלים תחל בפיילוט מיוחד עבור נוסעי הרכבת, בו תפעיל 5 רכבות נוספות בכל יום מתחנת הר הרצל ועד תחנת גבעת המיבתר.

מדובר ביוזמה חדשה של סיטיפס, לאפשר לנוסעים לנסוע ברכבות שסיימו את השירות בתחנת הר הרצל ואמורות לחזור ריקות למרכז התפעול. 

בסיטיפס מסבירים כי באותן רכבות אשר מבצעות שירות זה, יופיע בחזית הרכבת הכיתוב גבעת המיבתר, וכי תישמע כריזה המודיעה כי מדובר בתחנה סופית.

נוסעים שירצו לנסוע לתחנות בשכונות שועפאט, בית חנינא ופסגת זאב, יכולים להמתין בתחנה לרכבת הבאה אחריה שתגיע עד קצה הקו- תחנת חיל האוויר, או להיכנס לרכבת זו, לצאת בתחנת גבעת המיבתר ולהחליפה עם אותו כרטיס ברכבת הבאה שתגיע לתחנה ותיסע עד תחנת חיל האויר- קצה הקו.

זמני יציאת הרכבות הנוספות מתחנת הר הרצל:

18:13, 18:32, 18:51, 20:15, 20:44.

ירון רביד, מנכ"ל סיטיפס הרכבת הקלה בירושלים:

מדובר ביוזמה של סיטיפס למען שידרוג השירות לנוסעי הרכבת הקלה במסגרתו נבצע פיילוט המאפשר נסיעות נוספות בשעות הערב, ברכבות שעד כה על פי תכנית ההפעלה של המדינה, היו חוזרות ריקות למרכז התפעול. 

אנו פועלים כל העת במטרה לתת שירות טוב ויעיל לכלל הנוסעים ולציבור בירושלים

 

 

חובת התיקוף

על פי חוק ובהנחיית משרד התחבורה חובה להצטייד בכרטיס נסיעה מתאים מראש, לתקפו במכשיר התיקוף מיד ובכל כניסה לרכבת ולוודא כי התיקוף תקין. נוסע שימצא ללא כרטיס נסיעה או כרטיס שלא תוקף כדין יחויב בחיוב מוגדל.

*חיוב מוגדל: מחיר נסיעה מלא בתוספת פיצוי כספי ע"ס 180 ₪ ע"פ חוק

בביקורת כרטיסים, חובת הנוסע להציג ולמסור את כרטיס הנסיעה לפקיד הרכבת על פי דרישתו.

לא ניתן לרכוש כרטיס נסיעה ברכבת | יש לשמור את כרטיס הנסיעה לביקורת עד לאחר יציאה מתחום התחנה.

 

תקנה 3 (א) לתקנות מסילות הברזל

תקנה 3 (א) לתקנות מסילות הברזל, (מסירת מידע על שירות הסעה ברכבת במרכז המידע הארצי לתחבורה ציבורית) התשע"ו-2015.

 

 

סטודנטים 

לחצו כאן למידע לסטודנטים

 

 

חובת תיקוף לחיילים

חיילים שימו לב: על פי הנחיות משרד התחבורה החל מה24/9/17 חיילים בשירות חובה וקבע מחוייבים לתקף את תעודת החוגר האישית בכל כניסה לרכבת. בנוסף, חיילי צה"ל בשירות חובה וקבע הנוסעים ברכבת הקלה ללא מדים בסופי שבוע, מיום שישי בבוקר ועד תום השירות במוצאי שבת וכן בערבי ומוצאי חגים, זכאים לנסוע ללא תשלום אך מחוייבים לתקף את כרטיס החוגר האישי במכונות התיקוף המוצבות בקרונות הרכבת הקלה.

 

 

איסור עישון בתחנות הרכבת

לתשומת ליבכם, על פי חוק חל איסור מוחלט לעשן בתחנות הרכבת הקלה. העובר על החוק צפוי לקנס.

מצ"ב לינק לחוק:

 

חוק למניעת העישון במקומות ציבוריים והחשיפה לעישון, תשמ"ג-1983