לדילוג לדף הבית

הסדרי נגישות סיטיפס הרכבת הקלה בירושלים

חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, תשנ"ח–1998

זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות ומחויבותה של החברה בישראל לזכויות אלה, מושתתות על ההכרה בעקרון השוויון, על ההכרה בערך האדם שנברא בצלם ועל עקרון כבוד הבריות.

חוק זה מטרתו להגן על כבודו וחירותו של אדם עם מוגבלות, ולעגן את זכותו להשתתפות שוויונית ופעילה בחברה בכל תחומי החיים, וכן לתת מענה הולם לצרכיו המיוחדים באופן שיאפשר לו לחיות את חייו בעצמאות מרבית, בפרטיות ובכבוד, תוך מיצוי מלוא יכולתו.

בסיטיפס, נגישות היא דרך חיים ומובלת באופן יומיומי ע"י מנהלי הארגון ועובדיה

 

הסדרי נגישות מבנים

הרכבת הקלה תוכננה בעצה אחת עם יועצי נגישות, על מנת להתאים את הרכבת, ככל הניתן, גם לנוסעים עם מוגבלויות שונות.

הרכבת נגישה עבור אנשים עם מוגבלות הן בערוצים הישירים והן בערוצים הדיגיטליים מתוך מטרה לסייע ולשפר את שילובם בחברה בדרך של כבוד, שוויון ועצמאות.

סיטיפס מעודדת תעסוקה שוויונית ומשלבת בין עובדיה עובדים עם מוגבלות ומאפשרת להם לעבוד ולהתפתח במגוון רחב של נושאים, כמו כן סיטיפס נמצאת בקשר עם עמותת הקלאב האוס ושק"ל.

 

נגישות בתחנה

 

  • תחנות - הכניסה לקרון הרכבת הינה פשוטה ובטיחותית הודות למפלס רציף התחנה אשר מותאם לגובה רצפת הקרון, באופן שמאפשר מעבר חלק ונוח לבעלי כיסאות גלגלים, כמו גם להורים עם עגלות ילדים וכדו',
  • בתחנות עצמן - ישנו מקום ייעודי עבור המתנת נוסעים עם כיסאות גלגלים / קלנועית
  • לאורך התחנה מוצבים משטחי סימון לעיוורים הממוקמים אל מול אזור פתיחת הדלתות הכפולות ובכך מתאפשרת כניסה בטוחה לאותם נוסעים.
  • רכבת - בכל הקרונות ישנם מקום ייעודי לחגור את כיסא הגלגלים / קלנועית בצמוד לכיסאות המתקפלים (המקום מסומן בסמל הנגישות) בקרי הרכבת הקלה ישמחו לסייע ככל שניתן בעת עלייה / ירידה מהרכבת ובחגירת כיסא הגלגלים / קלנועית במקום הייעודי לכך בקרון הרכבת.
  • עמודי אחיזה - ישנם עמודי אחיזה לאורך הרכבת אשר מסומנים בצבע זוהר.
  • קלנועית לקרון הרכבת ניתן להיכנס עם - קלנועית מסוג  A שרוחבה עד 75 ס"מ, אורכה עד 120 ס"מ ומשקל הכסא הינו עד 130 ק"ג, מורשית לנסיעה בתחבורה ציבורית, לרבות הרכבת הקלה.
  • כלבים - בקרון ניתן להסיע כלב נחיה המתלווה לבעל תעודת עיוור וכלב נחיה בתקופת אימון הלבוש אפודה עם הכיתוב: "כלב נחיה באימון" המאמן חייב בתשלום מלא.

 

מרכז שירות לקוחות נגיש

מרכז שירות הלקוחות ממוקם ברחוב יפו 97 (בחזית בניין כלל) ומאפשר קבלת שירות נגיש ללא המתנה בתור לאנשים עם מוגבלות.

במרכז השירות קיימת עמדה אשר תוכננה לתת שירות נגיש ומכילה בתוכה גם לולאת השראה

נציגי שירות הלקוחות ומנהליה עוברים הדרכות והכשרות בהיבטי הנגישות השונים.

מטרת ההדרכות ליצור מודעות בקרב עובדי החברה לעקרון הנגישות ולהקנות להם כלים מעשיים למתן שירות נגיש.

  • מוקד טלפוני - המענה הקולי הונגש באופן המאפשר שמיעה רציפה ללא מוזיקת רקע ובשפה ברורה והמידע בו מתקבל בשלוש שפות (עברית אנגלית ערבית)
  • ניתן ליצור קשר עם שירות הלקוחות גם באמצעות מייל לכתובת office@citypass.co.il
  • או באמצעות מסרון לטלפון 054-243-4317 בשעות פעילות המוקד הטלפוני בלבד (א-ה 07:00 – 19:00, שישי / ערב חג 07:00 – 13:00 מוצאי שבת חג כשעה לאחר יציאת השבת / חג עד 23:00)

 

נגישות אתר אינטרנט

אתר אינטרנט נגיש הוא אתר המאפשר לאנשים עם מוגבלות ולאנשים מבוגרים לגלוש באותה רמה של יעילות והנאה ככל הגולשים.

כ- 20 עד 25 אחוזים מהאוכלוסייה נתקלים בקשיי שימוש באינטרנט ועשויים להיטיב מתכני אינטרנט נגישים יותר, כך על פי מחקר שנערך בשנת 2003 ע"י חברת מייקרוסופט.

חברת סיטיפס – הרכבת הקלה בירושלים מאמינה ופועלת למען שוויון הזדמנויות במרחב האינטרנטי לבעלי לקויות מגוונות ואנשים הנעזרים בטכנולוגיה מסייעת לשימוש במחשב.

 

מידע על נגישות האתר

  • אתר זה עומד בדרישות תקנות שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), התשע"ג 2013.
  • התאמות הנגישות בוצעו עפ"י המלצות התקן הישראלי (ת"י 5568) לנגישות תכנים באינטרנט ברמת AA ומסמך WCAG2.0 הבינלאומי.
  • הבדיקות נבחנו לתאימות הגבוהה ביותר עבור דפדפן Firefox
  • האתר מספק מבנה סמנטי עבור טכנולוגיות מסייעות ותמיכה בדפוס השימוש המקובל להפעלה עם מקלדת בעזרת מקשי החיצים, Enter ו- Esc ליציאה מתפריטים וחלונות.
  • מותאם לתצוגה בדפדפנים הנפוצים ולשימוש בטלפון הסלואלרי.
  • ייעוץ הנגשת אתר האינטרנט בוצע על ידי חברת A-2-Z שיווק ונגישות באינטרנט
  • לשם קבלת חווית גלישה מיטבית עם תוכנת הקראת מסך, אנו ממליצים לשימוש בתוכנת NVDA העדכנית ביותר

 

דרכי פנייה לבקשות והצעות שיפור בנושא נגישות

אם במהלך הגלישה באתר נתקלת בבעיה בנושא נגישות נשמח לקבל ממכם הערות באמצעות טופס יצירת קשר שבאתר

 

פרטים של רכז הנגישות

  • שם: איתמר שמש
  • טלפון : 054-243-4317
  • דוא”ל:  itamar_sh@cjlrt.co.il

 

 

התמונה למטה באדיבות אשרת לוי, מתוך תחרות הצילום של סיטיפס 2016

אשרת לוי-2.jpg