לדילוג לתוכן המרכזי

הסדרי נגישות סיטיפס הרכבת הקלה בירושלים

 חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, תשנ"ח–1998

זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות ומחויבותה של החברה בישראל לזכויות אלה, מושתתות על ההכרה בעקרון השוויון, על ההכרה בערך האדם שנברא בצלם ועל עקרון כבוד הבריות.

חוק זה מטרתו להגן על כבודו וחירותו של אדם עם מוגבלות, ולעגן את זכותו להשתתפות שוויונית ופעילה בחברה בכל תחומי החיים, וכן לתת מענה הולם לצרכיו המיוחדים באופן שיאפשר לו לחיות את חייו בעצמאות מרבית, בפרטיות ובכבוד, תוך מיצוי מלוא יכולתו.

בסיטיפס, נגישות היא דרך חיים ומובלת באופן יומיומי ע"י מנהלי הארגון ועובדיה.

 

הסדרי נגישות מבנים

הרכבת הקלה תוכננה בעצה אחת עם יועצי נגישות, על מנת להתאים את הרכבת, ככל הניתן, גם לנוסעים עם מוגבלויות שונות.

הרכבת נגישה עבור אנשים עם מוגבלות הן בערוצים הישירים והן בערוצים הדיגיטליים מתוך מטרה לסייע ולשפר את שילובם בחברה בדרך של כבוד, שוויון ועצמאות.

 

סיטיפס מעודדת תעסוקה שוויונית ומשלבת בין עובדיה עובדים עם מוגבלות ומאפשרת להם לעבוד ולהתפתח במגוון רחב של נושאים, כמו כן סיטיפס נמצאת בקשר עם עמותת הקלאב האוס ושק"ל.

 

נגישות בתחנה

 

תחנות - הכניסה לקרון הרכבת הינה פשוטה ובטיחותית הודות למפלס רציף התחנה אשר מותאם לגובה רצפת הקרון, באופן שמאפשר מעבר חלק ונוח לבעלי כיסאות גלגלים, כמו גם להורים עם עגלות ילדים וכדו',

בתחנות עצמן - ישנו מקום ייעודי עבור המתנת נוסעים עם כיסאות גלגלים / קלנועית

לאורך התחנה מוצבים משטחי סימון לעיוורים הממוקמים אל מול אזור פתיחת הדלתות הכפולות ובכך מתאפשרת כניסה בטוחה לאותם נוסעים.

רכבת - בכל הקרונות ישנם מקום ייעודי לחגור את כיסא הגלגלים / קלנועית בצמוד לכיסאות המתקפלים (המקום מסומן בסמל הנגישות) בקרי הרכבת הקלה ישמחו לסייע ככל שניתן בעת עלייה / ירידה מהרכבת ובחגירת כיסא הגלגלים / קלנועית במקום הייעודי לכך בקרון הרכבת.

עמודי אחיזה - ישנם עמודי אחיזה לאורך הרכבת אשר מסומנים בצבע זוהר.

קלנועית לקרון הרכבת ניתן להיכנס עם - קלנועית מסוג  A שרוחבה עד 75 ס"מ, אורכה עד 120 ס"מ ומשקל הכסא הינו עד 130 ק"ג, מורשית לנסיעה בתחבורה ציבורית, לרבות הרכבת הקלה.

כלבים - בקרון ניתן להסיע כלב נחיה המתלווה לבעל תעודת עיוור וכלב נחיה בתקופת אימון הלבוש אפודה עם הכיתוב: "כלב נחיה באימון" המאמן חייב בתשלום מלא.

 

 

מרכז שירות לקוחות נגיש

מרכז שירות הלקוחות ממוקם ברחוב יפו 97 (בחזית בניין כלל) ומאפשר קבלת שירות נגיש ללא המתנה בתור לאנשים עם מוגבלות.

 

במרכז השירות קיימת עמדה אשר תוכננה לתת שירות נגיש ומכילה בתוכה גם לולאת השראה

 

נציגי שירות הלקוחות ומנהליה עוברים הדרכות והכשרות בהיבטי הנגישות השונים.

מטרת ההדרכות ליצור מודעות בקרב עובדי החברה לעקרון הנגישות ולהקנות להם כלים מעשיים למתן שירות נגיש.

 

·         מוקד טלפוני - המענה הקולי הונגש באופן המאפשר שמיעה רציפה ללא מוזיקת רקע ובשפה ברורה והמידע בו מתקבל בשלוש שפות (עברית אנגלית ערבית)

·         ניתן ליצור קשר עם שירות הלקוחות גם באמצעות מייל לכתובת office@citypass.co.il

·         או באמצעות מסרון לטלפון 054-243-4317 בשעות פעילות המוקד הטלפוני בלבד (א-ה 07:00 – 19:00, שישי / ערב חג 07:00 – 13:00 מוצאי שבת חג כשעה לאחר יציאת השבת / חג עד 23:00)

·         אנשים עם מוגבלות זכאים, לקבל שירות ללא צורך להמתין בתור

·         הזכאות תקפה גם למלווה של האדם עם המוגבלות בתנאי שהוא נמצא בתור למען וביחד עם האדם עם המוגבלות

·         אזרחים ותיקים מעל גיל 80 ע"פ חוק אזרחים ותיקים

·         בהתאם לס' 6ה' לתיקון לחוק שיווי זכויות האישה, תשי"א-1951 שלהלן, לבקשת אישה הרה, זכותה שלא להמתין בתור

·         תינתן קדימות תורים לאדם עם מוגבלות ו/או לאזרח ותיק על פני אישה הרה.

 

נגישות אתר אינטרנט

 

מבוא

האינטרנט מהווה כיום את המאגר הגדול ביותר לחופש המידע עבור כלל המשתמשים ומשתמשים בעלי מוגבלויות בפרט. ככזה, אנו שמים חשיבות רבה במתן אפשרות שווה לאנשים עם מוגבלות לשימוש במידע המוצג באתר ולאפשר חווית גלישה טובה יותר.

אנו שואפים להבטיח כי השירותים הדיגיטליים יהיו נגישים לאנשים עם מוגבלויות ועל כן הושקעו משאבים רבים להקל את השימוש באתר עבור אנשים עם מוגבלויות ככל האפשר מתוך אמונה כי לכל אדם מגיעה הזכות לחיות בשוויון כבוד נוחות ועצמאות.

 

שימוש בתוכנה נגישות אתרים -"נגיש בקליק"

אתר זה מופעל על ידי תוכנת הנגשה "נגיש בקליק" ומופעלת באמצעות שרת הנגשה ייעודי. התוכנה פועלת על פי התקן הישראלי ת"י 5568  ברמה AA.

 

התוכנה כפופה לתנאי השימוש של היצרן. אחריות השימוש והיישום באתר חלה על בעלי האתר לרבות התוכן המוצג באתר בכפוף לתנאי השימוש בתוכנה.

 

כיצד עובדת ההנגשה באתר?

באתר מוצב תפריט הנגשה. לחיצה על התפריט מאפשרת פתיחת כפתורי ההנגשה. לאחר בחירת נושא בתפריט יש להמתין לטעינת הדף.

הגלישה במצב נגישות מומלצת בדפדפן הנפוץ בקרב הגולשים גוגל כרום, בדפדפנים אחרים יתכנו בעיות תאימות עקב אי תאימות הדפדפנים עצמם לתקן.

 

מה בתפריט?

 

·         מתן אפשרות לניווט ע"י מקלדת.

·         התאמת אתר עבור טכנולוגיות מסייעות .NVDA

·         הגדלת פונט האתר ל 4- גדלים שונים.

·         עצירת אלמנטים נעים וחסימת הבהובים.

·         שינוי ניגודיות צבעים על בסיס רקע כהה.

·         שינוי ניגודיות צבעים על בסיס רקע בהיר.

·         התאמת אתר לעיוורי צבעים.

·         שינוי הפונט לקריא יותר.

·         הגדלת הסמן ושינוי צבעו לשחור או לבן.

·         הגדלת התצוגה לכ 200%-

·         דגשת קישורים באתר.

·         הדגשת כותרות באתר.

·         הצגת תיאור אלטרנטיבי לתמונות

·         הצהרת נגישות

·         שליחת משוב נגישות

 

הבהרה

חרף מאמצנו לאפשר גלישה באתר נגיש עבור כל דפי האתר, יתכן ויתגלו דפים באתר שטרם הונגשו, או שטרם נמצא הפתרון הטכנולוגי המתאים .

אנו ממשיכים במאמצים לשפר את נגישות האתר, ככל האפשר, וזאת מתוך אמונה ומחויבות מוסרית לאפשר שימוש באתר לכלל האוכלוסייה לרבות אנשים עם מוגבלויות .

 

יצירת קשר ומשוב

אנו מקדמים בברכה משוב מהמשתמשים שלנו. אם במהלך הגלישה באתר נתקלתם בבעיה מיוחדת בנושא הנגישות,  נשמח לקבלת משוב באמצעות מילוי טופס יצירת קשר.

 

פרטי רכז/ת נגישות בחברה:

שם: איתמר שמש

טלפון : 054-243-4317

דוא”ל:  itamar_sh@cjlrt.co.il 

 

 

הסדרי נגישות סיטיפס הרכבת הקלה בירושלים